Fyra veckor 28 dagar
Grattis
Jag gillar både vatten & kokt ägg
Ante Vante
Fyra veckor 28 dagar
Grattis
Jag gillar både vatten & kokt ägg
Ante Vante
Tackar tackar känns helst overkligt, 4 hela veckor utan snus eller nikotin över huvudtaget.
Nu går jag in i 30-40 dagarna där de ska vara rätt jobbigt igen vad jag förstått.
Ett plus i kanten är väl ändå att jag sparat ca 700kr än så länge, de har väl gått till annat då jag inte ser pengarna på kontot men de har åtminstone inte gått till snus
Ägg å vatten är inte fel de heller, det gäller att prioritera ><
Suget från snus för övrigt har blivit kortare och mindre intensiva, kan kännas jobbigt men går över fortare nu.
Igår kväll när jag hade borstat tänderna kommat på mig själv att jag inte ens
Tänkt på snus på hela eftermiddagen, kan ha varit pågrund av hockeyn men de känns bra just nu.
Ny vecka, nya tag nu kör vi!
Grattis Tourniquet! Grym du är! Dag 30-40 var ett helvete för mig men inte säkert att det blir det för dig! Ta det lugnt andas och ta hand om dig!
Det börjar smyga på känner jag. Redan igår efter middagen så fick jag ett sug som va helt sjukt starkt.
Än så länge så har ja varit sugen på snus i stort sett hela dagen. Allt kändes så bra men de e något magiskt med 30 strecket värkar det som. Får se hur den här helgen utspelar sig, men någon snus de ska de inte bli. Hur mycket jag än vill.
Kan de inte bara släppa snart…
Minns jag rätt (och om din kropp/hjärna funkar som min) har du en go period framför dig om någon vecka. Som sen övergår i kaoz igen efter ett par veckor och sen försvinner till stor del efter dag 100. Så två positiva saker att se fram emot, och bara en utmaning! Keep up the good work
Ja man får ju hoppas att se blir lättare, och de e klart ja vet att det blir lättare, men under vissa tillfällen så tvekar man rätt grovt på det.
Idag var första gången sedan jag slutade snusa som jag gick upp på morgonen och började leta efter min dosa.
Inatt drömde jag att ja köpte snus, en jävla massa snus.
De e något konstigt som händer
Men men som sagt tidigare så ska inte mitt begär vinna.
Det hela började med att jag tyckte det kändes meningslöst att snusa och en kollega slutade så jag passade på.
Nu har det gått 33 dagar sedan jag slängde snuset och nu har det gått så långt att jag bara är dum om jag börjar igen.
Motivationen var låg till en början, det var mest för att bevisa för mig själv att jag kan, men motivationen ökar för varje snusfri dag, ett steg närmare friheten.
Det är synd bara att jag inte vet hur ja ska belöna mig själv för kämpet.
Men men man får knalla vidare.
Hoppas ni alla får en fin helg
Japp bara köra på! Fortsatt bara framåt, timme för timme, undvik att göra dumma saker (som jag) så ska du se att du klarar dig igenom dag 30-40! Det kommer dagar då man lider helvetes kval men vissa dagar berörs man inte alls…tid, det enda vi ska samla är tid!
Att inte längre ta en snus efter frukost har jag börjat vänja mig vid, efter lunch har däremot varit lite mer kämpigt, men både igår och idag efter lunch har jag inte känt av någonting.
Det kommer små impulser med sug men just nu är de relativt lätt att komma på andra tankar.
Kan vara så att jag har en bra period just nu, men jag hoppas detta håller i sig, för nu är jag på väldigt bra humör
Träningen går superb, har fått tillbaka energin riktigt rejält nu, kommer ihåg hur låg mjölksyra man hade och bara en helt vanlig löprunda blev ett superprojekt.
Jag har aldrig tränat med en snus inne, och då när jag tränade hade jag aldrig något sug efter snus, det blev direkt efter träningen som man tryckte in en som standard, så att kunna lägga fullt fokus på träningen igen utan att ens ha en tanka på snus är helt underbart, även om det skulle komma sug efter träningen så har jag åtminstone kört igenom utan fokus på annat än träning.
Jag hoppas alla ni slutare där ute får en fantastisk vecka!
ska väl försöka undvika att säga för mycket ( gick åt helvete sist jag blev lite för exalterad över hur bra man kände sig)
men just nu känns allt fint
Usch idag är ingen bra dag. Nu känner jag att nikotin är livet. Måste hålla ut! Helgerna e fan jobbiga. Vardagarna är lättare…
Ja tänk att det är mest idén om att snus är livet som man har, för inget blir ju bättre av att ta en. Ingen kick ingenting. Så har det varit när jag börjat tidigare när jag slutat…fan var det här.nödvändigt? Det gav liksom inte den sköna känsla man väntade på…det uteblev !
Vi kämpar på, tillsammans!
Bra jobbat tourniquet! Nu är du förbi dag 30-40 då de flesta har det riktigt jobbigt pga dopaminet når bottennivåer! För mig höll det i sig någon dag extra men blev lite lättare sen.
Härligt att du löptränar, då får du ju må gött på endorfinerna lite grann
Kämpa på, du har gjort dem allra värsta biten nu!
Tack för pepp ännu en gång
Klarade mig ifrån nikotin, den dagen var inte alls kul.
Igår tog jag några öl med ett par kompisar och det konstiga är att inte en enda gång under hela kvällen tänkte jag på snus, det är så märkligt att gå ifrån ena dagen då man känner att man skulle nästan göra vad som helst för att få en snus, till andra dagen då man inte ens lägger en tanke på snuset.
Jag har aldrig hållt upp länge så har inget att jämföra med, men när jag försökte förra gången då ja höll mig i 3 Dagar ( ) då kände jag hur meningslöst de kändes att ta en snus. Och i stort sett alla efter det kändes meningslösa.
Jag tänker kämpa, det blir så mycket lättare när man har er så än en gång - tack!
Ha en fin nationaldag allihopa
Grymt bra jobbat!!!
50 dagars strecket idag. Jösses nu swishar dagarna förbi. Suget känns för tillfället relativt milt, kan gå många timmar nu utan att ja tänker på snus. Ibland hela arbetspass. De känns mycket mycket bättre. Håll ut alla som precis börjat, de blir lättare.
Tack DygnetRun! Hur går det för dig?
Grattis till dig Tourniquet! Hur bra jobbat som helst!!! Hur känns det nu? Jämfört med dag 1-30? Grymt!!
Tackar, dagarna bara flyter på just nu.
Dag 1-30 var en ganska hemsk bergochdalbana med rejäla snus sug toppar, vill nästan säga att de började avta mer och mer efter dag 40 någonstans.
Just nu kommer suget å går lite då å då, väldigt milda och hanterbara.
Ser fram emot dag 100 då man har nått ett nytt delmål med 3 siffriga snusfria dagar
Däremot har jag fått mer insikt på hur mycket beroendet faktiskt tar över sitt tänkande, för innan har jag alltid sagt att snus är det godaste som finns och det är en del av livet. Men nu när man varit utan ett tag så känner jag att det rullar ju ändå på rätt så bra utan, och hade det verkligen varit sådär super gott och super viktigt i livet så känns det som att det hade varit bra mycket svårare att sluta, eller?
Jag menar tänk på första gången ni tog en snus, tänk på någon ni känner som tog sin första snus - Mådde ni bra och fick känslan att “herregud vart har du varit i hela mitt liv, detta är de bästa som hänt mig någonsin”?
För jag kan nästan garantera att alla här har fått kämpa sig förbi sina nikotinkickar i början fram tills man var fast, de e då de e sådär gott att ta en snus hela tiden.
Men nu kanske jag är mer inne på spåret Vana mer än beroende men om man tänker efter så e de ganska många saker man inte tyckte vad god i början, men efter ett par försök så har man fastnat där, dock är det mesta av de sakerna kanske harmlösa
Hur som haver så blickar jag framåt mot mina 100 dagar som närmar sig snabbare än man tror, jag tog ett par öl i helgen och kände inte minsta behov av snus så just nu är jag rätt så belåten. MEN jag tänker inte släppa guarden denna gången, jag har gjort det förr och då får min hjärna mig att må skit!
Det finns absolut ingenting bra med snus, som gammal addikt är det bäst att inte tänka och analysera över det desto mera.
Kriga på vidare och snart kommer du att inse att detta beslutet är ett av de bästa du gjort i hela ditt liv.
Tiden rullar på.
Går dagar utan att jag ens tänkt på snus, sen kan de komma något sug från ingenstans, som ganska snabbt går över.
Börjar släppa taget mer och mer, mindre än en månad kvar till 100 !
Hoppas alla har en härlig sommar
Kämpa på alla slutare ni e starka
Såja, då va ja också uppe i 100 dagar.
Har i stort sett inte haft sug för snus på typ 2-3 veckor.
något smått har väl kommit förbipasserande, men det har gått över fortare än de kommit.
Jag kommer ihåg i början där de skrämde mig att folk fortfarande kände av suget, trots flera månader/års uppehåll, men att de passerade snabbt - problemet för mig var att då när jag läste det så var mitt sug extremt högt, och trodde i stort sett att när suget kommer så känns det så extremt men går över fort efter månader, men nu känner ja att de e som en förbipasserande fluga.
Håll ut alla som är i början av sin resa, det blir mycket lättare med tiden!
Blickar nu framåt och satsar lite hårdare på hälsan och pressar kroppen på träning/kost osv. nu lägger jag all fokus där, snus är inte längre en del av mitt liv, kommer aldrig släppa guarden då ja är mycket väl medveten om att 100 dagar är bara en början av en lååååång resa och EN enda snus kan få en att falla tillbaka, EN snus kan få all den här kämpen att gå käpprätt åt helvete, så guarden kommer garanterat finnas där då psyket känner för att utmana mig.
Grattis härligt att vara över 100! Helt otroligt hur det bara rullar på nu alltså! Fan va vi är bra!
Tänkte precis som du i början att hjälp kommer suget att kännas såhär så fixar jag det inte! Men nu är det som du säger, en passerande irriterande fluga…!
Och ja, är extra vaksam nu runt alkohol eftersom man blir lite vimsigare då. Nu tar vi 6 månader nästa!