Slutar nu

Klarar man en månad så är man på god väg. Vägen mot andra månaden kan vara förädisk så det gäller att se upp. Man ska inte ropa hej i glashus typ...

Fem veckor. I helgen var det fest hos en kompis och en snusande bekant la dosan på bordet jag satt vid. Jag hade druckit en drink. Sugen var jag på att be om en men jag tänkte på mina hägrande fem veckor. Kanske närmaste jag varit ett återfall hittills. Som tur var kände jag inte killen så väl heller.

Sex veckor. Jag får en ordentlig craving varannan dag i snitt. I övrigt hanterbart. 2-3 koppar starkt kaffe dagligen, vet inte om jag gått upp i konsumtion. I stort sett ingen alkohol längre. Vädret är vedervärdigt, när kommer snön egentligen?

Bra jobbat, fortsätt uppdatera och håll huvudet kallt.

det blir bättre till helgen... alla ljusen ...

Oki, 8 veckor helt utan nikotin i måndags om jag räknar rätt, 9 veckor på måndag? Kaffet har jag inte gjort något åt, 3 starka starka koppar dagligen, alkoholen 1 liten rom idag, 7 dar innan dess 1 GT, 1 Stöl och en 6a bourbon på fest, dessförinnan 0 på typ 3 veckor tror jag.. mina avklarade veckor är som medaljer, att jag klarat den här tiden gör att jag inte tar ngn snus för jag vill inte "börja om från dag 1" liksom.. Kul att ni fortsätter kommentera, jag önskar er alla styrka och sinnesfrid.

Härligt

Tiden går fort när man har roligt :D Varje vecka är som en OS guldmedalj allra minst... Olle-nervgiftet 9-0. Utklassning helt enkelt!

Julafton kommer det vara snusfritt 10 veckor. Nu börjar jag fundera på kaffet igen.. Men nä, inte riktigt dags för den fighten än. Tror att sluta med kaffe kommer vara sjuhundra resor värre för mig..

Är hemma hos päronen, farsan går på nikotintabletter, han försöker sluta snusa och har nu käkat dessa tabletter i typ 3 år.. måste vara fett dyrt med tanke på att han tar en tablett varje halvtimme typ..

Själv funderar jag på att börja med kaffe. :)

Jag funderar på en sak. När jag firade 4 veckor så skrev du att du firade 4 veckor du med. ( jag la av 8e okt) Jag firar 11 veckor julafton...

Hmm, dumma forum som inte reggar exakta datum när man postar.. jag vet inte när jag slutade längre, kanske är 11 veckor på måndag..

Åttonde oktober slutade jag. Tretton veckor i måndags, (7/1) således. Tjoho! Nu ska jag ta tag i kaffet, en kopp om dagen får räcka! Blir dålig i magen av det och tänderna blir gula.

Bra kämpat!! *cyberhighfive* :)

13v - respekt! Snart uppe i 100 dagar! (9 dagar till)

Fjorton veckor. Börjat dejta en tjej som snusar. Känns inte helt hundra, dels tycker jag det är lite ofräscht numera, dels så kommer jag på mig med att stirra lystet på hennes dosa.

Kaffeminskningen går inte heller så bra, tror jag forsätter med 2 koppar om dagen. Drar ner efter jobbyte i år.

@Perseus och Kicka: Tack =)

Kul att du nämner brädspel, hade faktiskt min värsta abstines när jag jag spelade med kompisar härom veckan. Lycka till nu! nu har du kommit så långt att det inte finns någon anledning att inte fortsätta

Sjutton veckor. Funderade på snus senast idag, går dåligt på jobbet och funderade på om en dosa skulle hjälpa. Det skulle det inte.

Nä, men visst är det märkligt vad många problem man trodde skulle bli lösta bara man tog en snus??? Men nu vet vi bättre :).

Jag tänker ofta på snus när jag är på jobbet…tuggar tuggummi och dricker vatten. Har mycket bättre cirkulation i händerna nu !