Slutet på min snusrelation! Snuskalkon-2021

Tack Ziiid! :slight_smile: Helt grym känsla! Ja man kommer ihåg hur det var till en början… Hur man först satt och räknade minuter, timmar, dagar osv…

Japp helt rätt. Det ska vara så sjukt jobbigt för oss att börja igen så bara tanken på det ska göra oss avskräckta och inse att “Nä det är för jobbigt att börja, bättre att hålla sig borta från skiten” :slight_smile: Tack för all stöttning :slight_smile:

Hej!
Fan, missade helt att skriva min 150:nde dag utan snus…men det är ju en bra sak att glömma? Måste betyda att min hjärna kopplar bort snuset mer och mer.
Idag är det iallafall dag 154 sedan jag bestämde mig för att ändra mitt liv. 154 dagar… Det trodde man aldrig efter 2 timmar utan snus och abstinenskänningarna knackade på.

Firade dagen med en semla, mycket bättre än en snus.

Annat om livet:
Tränar på… åkte på benhinneinflammation så ingen mer löpning för tillfället. Kör lite cirkelfys istället.

Äter hyfsat nyttigt men unnar mig något gott när jag känner för det. Har tappat 13 kilo sedan min all-time-high samt känns det som musklerna man hade för 10 år sedan återvänder långsamt…

Nästa hållplats:
200 dagar, 5 April, 2022. Ses då :slight_smile:

Avslutar med det bästa citatet på detta forum, något som ofta dyker upp i min skalle:
“Att sluta snusa är enkelt, bara spotta ut och aldrig mer stoppa in något igen” (kanske inte är ordagrant men något åt det hållet)

Grymt jävla bra jobbat! Ja det låter ju som ett bra tecken som du säger att man glömmer bort dagarna i sammanhanget.

Jag ska köra med “sluta snusa är enkelt, jag har gjort det massor med gånger!” haha xD Fast bara med glimten i ögat förstås om nån frågar hur det går, man vill ju inte jinxa.

GRRRRRRAAAAAAATTTIIIIIIISSS Snuskalkon!!! Fantastiskt roligt att höra att det blir bättre vid den tiden.
Det går ju riktigt bra för dig!!

Tack! Javisst går det bra! Minns inte när jag mådde såhär bra sist. Både fysiskt & psykiskt :grinning:

Hatten av Snuskalkon… :slight_smile:

För mig känns det lite speciellt att du klarade det eftersom vi i princip slutade samtidigt. Tyvärr tappade vi nog en ur den ursprungliga “trion” men gläds med dig (och med mig själv) att vi fixade det här. Och utan att ha något som helst vetenskapligt belägg så kanske det är så att ur en grupp av 3 motiverade slutare är det 2/3-delar som klarar det… Låter väl kanske rimligt.

Nu är det förvaltning som gäller vilket kan vara nog så knepigt. Visst fan kan suget komma från ingenstans fortfarande men det är betyyyyyyyyyydligt mer sällan än för 100 dagar sen.

Keep fighting!

Gott nytt år! Nu rullar jag in i 2023 och är fortfarande snusfri!

Fan va starkt av dig.
Mycket motiverande för en som nu går in i 8 dagar snusfri :blush:

Japp, jag lever än! UTAN SNUS…

Still standing strong vilket verkar vara mer än vad forumet gör. Kämpa på alla där ute. Livet är bättre utan snus